Již počátkem roku 2011 se v rámci výjezdové jednotky rozhodlo, že stav našeho druhého zásahového vozu DA 12 Avia 31 je neuspokojivý. Hlavním důvodem byla koroze, která zasáhla jak kabinu, tak nástavbu. Dále pak nové vybavení, pro které by se musela nástavba upravit. Bylo tedy rozhodnuto, že se provede svépomocí oprava. Během roku se podařilo sehnat potřebné dotace a tak mohla v listopadu roku 2011 začít samotná oprava.
Nejprve byla provedena kompletní demontáž vnitřních prostorů nástavby, tak že zůstal pouze skelet. Poté následovalo navaření hlavních nosných prvků pro vybavení a v kabině osádky byla utvořena kapsa, do které bude vložena skelná vata pro zateplení. Dále pak byly svařeny držáky nových sedaček. Během měsíce února a března byl podvozek natřen a probíhá stavba nástavby z hliníkových plechů.
Po dokončení všech vnitřních plechových částí byl vyroben rám pro uložení savic k PS12 a k čerpadlu HERON. Byl svařen rám pro výsuvnou polici nad PS, kde bude uloženo ženijní nářadí. Z vnějšku byly vytvořeny dvě nové skříně pod rám za zadní nápravou, na kabině řidiče nám firma KORA provedla opravu blatníků a podlahy. Na střechu nástavby jsme svařili nový rám pro pochůznou plošinu, která bude nově nad celou střechou. Staré majáky nahradí majáková rampa AZD 530, která bude umístěna na kabině řidiče a bude doplněna 4mi led svítidly PREDATOR, 2 vpředu a 2 vzadu. Nyní vše směřuje k přípravám na nový lak, který nám provede opět firma KORA.
V pátek 25. května dokončila firma KORA lakování naší avie. Během víkendu se proto opět rozběhly práce a v neděli odpoledne už bylo auto v provozuschopném stavu.
Nejprve se provedlo nastrojení všech vnějších doplňků, jako jsou světla, kliky, zrcátka, majáky atd. tak aby mohla odjet na STK. Po úspěšné STK proběhla vestavba vnitřních prostor nástavby. V kabině řidiče bylo vyměněno sedadlo řidiče, upravená přístrojová deska připravená na montáž radiostanice, přibyla čtecí lampička a ke stropu přibyla police pro ovládání majáků a autorádio. V kabině osádky byla vyměněna sedadla a osvětlení.
Největší změna je ve skříních pro vybavení. Propojením skříně 1 a 5 vznikl průběžný prostor napříč celým vozidlem kde jsou umístěny savice k přenosné stříkačce a kalovému čerpadlu. Čerpadlo je umístěno i s příslušenstvím na výsuvné polici ve skříni č1. Ve skříni č2 jsou uloženy hadice a armatury pro zásah vodou. Skříň č3 patří i nadále přenosné stříkačce PS12. Vedle ní je na výsuvu uloženo příslušenství k PS. Nad stříkačkou je nová výsuvná police na ženijní nářadí. Skříň č4 tzv. čistá je uzavřená ze všech stran a jsou v ní uloženy 4 dýchací přístroje, dva potom jsou na výklopném závěsu, který umožňuje bezproblémové nasazení přístroje bez cizí pomoci. Dále je zde lékárnička a kufr s nářadím. Ve skříni č5 jsou uloženy hasicí přístroje a různá páčidla.
Celá nástavba má nové vnitřní osvětlení z LED diodových světel, které nejsou tak náročné na el. energii.
K prvnímu zásahu po opravě Avia vyjela dne 1. srpna 2012 na požár lesa u obce Hluboké u Kunštátu. I když už je Avia dokončená stále probíhají nějaké úpravy, tou poslední byla výměna rotačních částí u majákové rampy za zábleskové, chystáme montáž vozidlové radiostanice, nezávislého topení do nástavby a osvětlovacího stožáru.